عشقم رفته با یکی دیگه

عشقم رفته با یکی دیگه


عشقم رفته با یکی دیگه چیکار کنم؟ یکی از دردناک ترین چیز هایی که پس از جدایی از عشق سابق تان به سراغ شما می آید,این است فکر اینکه او عاشق شخص دیگری شده است شما را عذاب میدهد. ممکن است سوالات زیر هم برای شما پیش بیاید که ما به این سوالات با کمک علم روانشناسی پاسخ میدهیم.

حالا که عشقم ولم کرده چیکار کنم؟

این که عشق‌تان به خاطر فرد دیگری شما را رها کرده است. صرف نظر از دلیل آن بسیار ناراحت کننده است و احساسات مختلفی مانند خشم و شرم را در شما به وجود می آورد و  باعث می‌شود که خودتان را سرزنش کنید. شک‌های پیچیده‌ای که همراه با خیانت به ذهن‌ شما هجوم می‌آورد. اعتماد کردن به طرف مقابل را در روابط آینده برای شما بسیار دشوار می‌کند. به علاوه چه شب‌های درازی را که باید با بی‌خوابی و فکرهای وحشتناک تجسم کردن عشق‌تان در کنار دیگری به صبح برسانید. خجالت کشیدن از رها شدن و سرزنش کردن خود موجب می‌شود. که آن‌قدر احساس حقارت و بی‌ اهمیت بودن بکنید که انگار مقصر شما بوده‌اید که نتوانسته‌اید عشق‌تان را نگه دارید.

نیمه پر لیوان را ببینید

تمام این ماجراهای آزاردهنده و احساسات ناامید کننده جنبه‌ی مثبتی هم دارد. اول این که وقتی عشق سابق‌تان شما را به خاطر دیگری رها می‌کند. امیدتان نسبت به این که شاید بتوانید او را روزی برگردانید. کاملاً نقش بر آب می‌ شود و دیگر بیهوده منتظرش نمی‌ مانید. در این نوع خاص از جدایی فرصت و امید چندانی برای دوباره نزدیک شدن به هم و تلاش برای آشتی کردن وجود ندارد. و زمانی که می‌دانید که فرد دیگری در زندگی‌اش وجود دارد. انگیزه‌ی چندانی برای دنبال کردن او در فضای مجازی و چت کردن با او نخواهید داشت. مگر آن که بخواهید خودتان را به شدت تنبیه کنید و آزار بدهید. از آنجایی که کل این تجربه آزاردهنده است. زمانی که عشق سابق‌تان شما را رها می‌کند و با فرد دیگری وارد رابطه می‌شود. این عدم معرفت موجب می‌شود که شما هم سریع‌تر به خودتان بیایید و گذشته را رها کنید.

پذیرفتن اتمام رابطه

دومین جنبه‌ی مثبت ماجرا این است که چون همه چیز بین شما و عشق سابق‌تان به چنین شیوه‌ی ناخوشایندی تمام می‌شود. متوجه می‌شوید که در واقع به نفع‌تان شده است که زودتر از چنین فردی جدا شده‌اید. چون کاملاً از او قطع امید کرده‌اید. قلبتان را به روی فرصت‌های جدید باز نگه می‌دارید و می‌توانید در صورتی که شرایط مناسبی پیش بیاید. دوباره به فرد دیگری اعتماد کنید. در این شرایط می‌توانید خشم و عصبانیت‌تان را کنترل کنید و به لطف این کنترل بر خود، قدرت فوق‌العاده‌ای بیابید. این که در بدترین شرایط و با ناخوشایندترین دلایل از هم جدا شده‌اید. به شما کمک می‌کند تا با قاطعیت بیشتری عمل کنید و برای رابطه‌ی بعدی تصمیم بگیرید. به علاوه در این شرایط سخت می‌توانید قابلیت اعتماد کردن به دیگران را حفظ کنید یا آن را دوباره در خودتان کشف کنید.

بالا رفتن جنبه مثبت

آخرین جنبه‌ی مثبت ماجرا این است که, وقتی عشق‌تان را به دیگری می‌بازید. یکی از بدترین اتفاقات ممکن را در رابطه‌های عاشقانه پشت سر می‌گذارید. وقتی از این تجربه‌ی سخت, که هر چند خودتان آن را انتخاب نکرده‌اید. اما به هر حال برایتان پیش آمده است. به سلامت بیرون می‌آیید، ظرفیت تحمل کردن بزرگترین چالش‌های روابط عاشقانه به قابلیت‌هایتان افزوده می‌شود و قدرت‌تان بیشتر می‌شود. پشت سر گذاشتن بدترین ترس‌ها موجب می‌شود که دیدگاه منعطف‌تری را در روابط آینده کسب کنید.

6نکته مهم هنگام رها شدن شما توسط عشق سابق تان

زمانی که عشق‌تان شما را به خاطر دیگری رها می‌کند. فکرهای ناراحت کننده به سرتان هجوم می‌آورد و دچار عدم اعتماد به نفس‌تان می‌شوید. در واقع فکرهای مخرب و خودناباوری تنها راهی است که بسیاری برای مقابله با این شرایط سخت می‌شناسند.  بارها و بارها شرایط را با ریزترین جزئیات تجزیه و تحلیل می‌کنید. می‌خواهید آنچه را که اتفاق افتاده و چرایی و چگونگی آن را به درستی کشف کنید و با خودتان فکر می‌کنید که تقصیر شما بوده که او رهایتان کرده است. اول از هر چیز باید بدانید که شما مقصر نیستید. شما هیچ کار اشتباهی انجام نداده‌اید, به جز آن که فردی را دوست داشته‌اید که بیش از حد خودخواه بوده است. اشتباه‌تان این بوده که عاشق فردی شده‌اید, که فقط خودش را دوست دارد و فقط به خواسته‌ها و نیازهای خودش اهمیت می‌دهد.

بعد از این شکست عشقی ناراحت کننده باید قلب شکسته‌تان را التیام بدهید، این کار نه آسان است و نه به سرعت اتفاق می‌افتد، به خصوص به این دلیل که عشق‌تان شما را به خاطر فرد دیگری رها کرده است. این دلشکستگی خردکننده است؛ اما قبل از آن که خودتان را دریای غم و ناامیدی غرق کنید، چند نکته‌ی مهم است که باید آنها را به خاطر بسپارید.

1. به این نکته توجه کنید که صرفاً به دلیل تمام شدن رابطه‌تان، قرار نیست درد و ناراحتی‌تان هم خود به خود از بین برود

اگر ناراحتی‌تان به سرعت برطرف می‌شد، اصلاً طبیعی نبود. هیچ اشکالی ندارد که گریه کنید، در واقع برایتان لازم است که در اندوه از دست دادن رابطه‌ای که آن‌قدر خوب و زیبا به نظر می‌آمد، سوگواری کنید. عادلانه نیست که عشق‌تان چنین فرجامی داشته باشد، منصفانه نیست که تا این حد به رابطه‌تان وابسته بشوید و هست و نیست‌تان را در این رابطه سرمایه‌گذاری کنید؛ اما اگر به عقب برگردید و با خودتان صادق باشید، احتمالاً قبول می‌کنید که او بهترین فردی نبوده که می‌توانسته‌اید زندگی‌تان را با او قسمت کنید. با صدای بلند گریه کنید، سیاه بپوشید و عزاداری کنید، اما واقعیت را قبول کنید. اجازه ندهید که غم این شکست زندگی‌تان را به نابودی بکشاند، چون ارزشش را ندارد.

2. دلتنگ او می‌شوید

 دلتان برای عادت‌های عجیب و غریبش، برای خنده‌هایش، برای ناز و نوازش‌هایش تنگ می‌شود. دلتان برای روزهای خوش با هم بودن تنگ می‌شود، این که چقدر در گذشته در کنار هم خوش بودید و همه چیز بر وفق مرادتان پیش می‌رفت. در تمام رابطه‌ها، حتی در رابطه‌های مسموم هم نکته‌ی مثبتی که شادتان کند و شما را وادار به ماندن کند، وجود دارد. شاید این نکته‌ی مثبت رفتار دوست‌داشتنی او در خلوت دونفره‌ی خودتان باشد. شاید عاشق وقتی هستید که به چشمانتان خیره می‌شود و ابراز عشق می‌کند. این نکته‌ی مثبت هر چه که باشد، باعث می‌شود که دلتنگی برای او و رابطه‌تان آزارتان بدهد، به خصوص اگر این جدایی ناگهانی بوده باشد یا ندانید که چرا این اتفاق برایتان افتاده است.ممکن است پس از این جدایی عشقتان شما را بلاک کند. ما در واکنش برابر بلاک شدن کامل توضیح دادیم که باید چه رفتارهایی در برابر بلاک شدن داشته باشید.

3. پر از خشم و نفرت می‌شوید

عشقم رفته با یکی دیگه
عشقم رفته با یکی دیگه

اشکالی ندارد که به خودتان در آئینه نگاه کنید و بپرسید که آخر چرا شما را انتخاب نکرده است. به نظر می‌آمد که دو نفری در کنار هم خوشبخت و راضی هستید. مشکل از جایی پیش می‌آید که چون او دیگری را انتخاب کرده است، به خودتان شک کنید. حقیقت این است که هیچ کاری از دست شما برنمی‌آمد تا مانع از این انتخاب او بشوید یا کاری کنید که رابطه‌تان ادامه داشته باشد. شما هیچ کاری نمی‌توانستید بکنید تا او متوجه شود که شما بهترین انتخاب هستید.

4. نشانه ها را جدی بگیرید

در هر رابطه‌ای نشانه‌هایی وجود دارد که ما خود تصمیم می‌گیریم آنها را نادیده بگیریم. این نشانه‌های هشداردهنده همان حس ششم ما هستند، احساسی که به ما می‌گوید، چیزی درست نیست. این نشانه‌ها را می‌شناسید، چون آنها را عمداً نادیده گرفتید. باور داشتید که این نشانه‌ها نه علامت خطر که نشان دهنده‌ی ترس و عدم اعتماد به نفس شما است و چون نمی‌خواستید که رابطه‌تان را خراب کنید، چشم‌هایتان را بر روی آنها  بستید.

5. احساس بدی پیدا نکنید

افکار و احساسات منفی را دور کنید. به هیچ وجه حق‌تان نبود که شما را این‌طور رها کند. حق‌تان نبود که به شما دروغ بگوید, شنیدن آن “عاشقت هستم‌”های دروغی یا تمام آن ابراز عشق‌های الکی حق‌تان نبود. به خاطر این که او با احساسات‌تان بازی کرده است، یا از عشق‌تان بهره‌مند شده, اما خودش آن‌طور که  باید و شاید به شما عشق نورزیده است. احساس بدی پیدا نکنید و خودتان را سرزنش نکنید.

6. بهترین ها شایسته شما است

حق مسلم شما است که یک نفر عاشقانه دوستتان داشته باشد و فقط و فقط به شما فکر کند. شما شایستگی تجربه کردن یک رابطه‌ی عاشقانه را دارید، این که عشق‌تان را به فردی که دوستش دارید، تقدیم کنید و او هم در مقابل از صمیم قلب دوستتان داشته باشد. حق‌تان نیست که فقط یک انتخاب در میان انتخاب‌های دیگر باشید. شایسته‌ی این هستید که تمام فکر و ذکر و تنها انتخاب یک نفر باشید. به خاطر بسپارید که ارزش دریافت عشق را دارید.

چیکار کنم عشقم برگرده

با این حال خیلی از اشخاص به دنبال این هستند که با اینکه عشق شان آنها رو ترک کرده, عشق شان را به زندگی برگردانند. ما در مقاله بازگشت د رکمتر از 30 روز به این موضوع پرداخته ایم. که میتوانید با کمک تکنیک ها nlp از طریق ضمیر ناخودآگاه عشق تان را به زندگی برگردانید. این روش های به شما کمک میکند تا از راه دور عشق تان را برگردانید.

؛؛شما می تونید از طریق تلگرام و واتس آپ با تیم روانشناسی سربرگ تازه در ارتباط باشید و سوالات خودتان را بپرسید. ما به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات شما همراهان عزیز سربرگ تازه هستم؛؛

۰۹۱۲۹۳۰۵۰۲۰

پاسخگویی از طریق تماس تلفنی، تلگرام و واتساپ

09129305020

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *