عاشق شدم چیکار کنم

عاشق شدم چیکار کنم


عاشق شدم چیکار کنم؟ عشق یک اتفاق تلخ و شیرین است که برای هر انسانی رخ میدهد. عشق احساسی است که شما هیچ کنترلی روی آن ندارید. ضمیر ناخودآگاه شما با کمبود هایی که در خودش میبیند به دنبال یک شخصی است تا این کمبود ها و جاهای خالی خود را پر کند. در صورت دیدن این نشانه ها در هر شخص شما به او علاقه زیادی پیدا می کنید. به شکلی که انگار فقط او می تواند در زندگی شما باشد.

با هر بار دیدن او ناخودآگاه شاد می شوید و خنده بر روی لب هایتان مینشیند. نمی توانید جلوی او خودتان را کنترل کنید و زبان بدن و نگاه های شما این علاقه را لو میدهد. اگر شما هم این حس را تجربه کرده اید در ادامه با ما همراه باشید تا در این رابطه اطلاعات بیشتری بدست بیاورید.

شخصی که عاشق او شده اید را میشناسید؟

عاشق شدم چیکار کنم
عاشق شدم چیکار کنم

یک عشق اولی از صفاتی که فکر می کند, در فرد مقابل وجود دارد خوشش می آید. اما در اصل، به چیزی دل می بندد که خود او به طرف مقابل اش نسبت می دهد. او فرد مقابلش را درک کرده، مهربان، قوی و .. توصیف می کند. ولی این صفت ها بیشتر از آنکه متعلق به فرد مقابلش باشد, توسط شما که یک عاشق هیجان زده هستید به او نسبت داده می شود. اگر شما هم چنین حس و حالی دارید, کمی نسبت به اسمی که روی احساستان می گذارید احتیاط کنید. احتمالا راه طولانی را تا عاشق شدن در پیش دارید.

احساسات خودتان را شناخته اید؟

شما برای عاشق شدن به دلایلی نیاز دارید. گاهی اوقات شباهت طرف مقابل به شما دلیل هجوم آوردن این احساسات می شود و گاهی اوقات به دلیل تفاوتش عاشق او می شوید. گاهی برای شما تداعی گر شخص دیگری است و گاهی همان شخصی است که همیشه در رویا به آن فکر می کردید. ولی شاید بهترین راه برای درست انتخاب کردن و دور شدن از خطرات عشق اول, شناختن خودتان باشد. باید یاد بگیریم چگونه فردی که دیوانه وار عاشق او شده ایم را جذب خودمان کنیم.

شما می توانید با کمک گرفتن از یک مشاور یا شرکت در کلاس های پیش از ازدواج کمک بگیرید تا خودتان را بشناسید. بدانید احساسی که به طرف مقابل تان دارید واقعا عشق است یا فقط یک حس گذرا است. عشق اول ممکن است بسیار آسیب پذیر باشد. احساسات شما را درگیر کند و آسیب های روحی بدی به شما بزند. پس زمان آزمون و خطا نیست و باید محتاطانه جلو بروید.

آرامش خودتان را حفظ کنید و بعد تصمیم بگیرید

عشق اول انرژی بسیار زیادی دارد و می تواند شما را در خودتان غرق کند. گاهی با بی پروایی بسیاری که به شما می دهد, چشم تان را روی خطرهای واقعی می بندد و شما را به فردی شجاع و نترس که از حقیقت فاصله گرفته تبدیل می کند. اگر این انرژی را در خود احساس می کنید مراقب باشید!باید بدانیم چگونه دل و نگاه طرف مقابل مان را مال خودمان کنیم. باید یاد بگیریم چگونه دلبری کنیم و دل طرف مقابل را اسیر خودمان کنیم.

به خودتان اجازه دهید تا آرام شوید و بعد تصمیم بگیرید. در این دوران قول و قراری با هم نگذارید و همه وعده ها و تصمیم های جدی را به زمانی که شناخت بیشتر و درست تری از یکدیگر پیدا کردید موکول کنید. تا زمانی که هیجان عشق اول شما کم نشده, وعده ای ندهید که بعدا نتوانید از عهده انجام دادنش بربیایید.

قبل از بیان احساسات به طرف مقابل فکر کنید

عشق اول، بیش از آنکه به یک احساس پخته و آزموده شدن شبیه باشد, نوعی ابراز علاقه است؛ یک ابراز علاقه بسیار قوی و بی دلیل که با خیال بافی و رویاپردازی در هم آمیخته, و احساسی خاص می شود. اما احساس علاقمند شدن ملاک درستی برای انتخاب عشق و آینده نیست. ممکن است طرف مقابل اصلا علاقه ای به ما نداشته باشد, باید این موضوع را متوجه شوید که آیا او نیز به شما علاقه دارد یا خیر؟

چنین احساسی با یک یا دو دلیل ایجاد می شود اما عشق واقعی یک شبه ایجاد نمی شود و بعد از شناخت اتفاق می افتد. ممکن است به خاطر ظاهر و موقعیت اجتماعی یک نفر از او خوشتان بیاید یا به خاطر اینکه آداب معاشرت را خوب به جا می آورد دلباخته اش شوید. اما تا زمانی که وارد یک ارتباط حقیقی نشوید و ریز و درشت شخصیتش را نشناسید, چیزی به نام عشق پیدا نمی شود. پس قبل از هر چیز و حتی قبل از اینکه به طرف مقابل چیزی بگویید, با خودتان حسابی فکر کنید.

راز های خودتان را بیان نکنید

عجله نکنید و گام به گام جلو بروید. قرار نیست با احساس قوی علاقمند شدن، همه رازهای زندگی تان را برملا کنید. خودافشاگری بیش از حد در این دوره نه تنها به رابطه شما آسیب می زند, بلکه خیلی زود پشیمانتان می کند. پس برملا کردن رازهای زندگی تان را به دوره بعد از شناخت موکول کنید و هر چه را که در زندگی تان گذشته به گوش او نرسانید. باید یاد بگیرید چگونه فردی که دیوانه وار عاشق او شده ایم را جذب خودمان کنیم.

سوالاتی که باید در ذهنتان پاسخ دهید

قبل از اینکه در مورد آینده تصمیم بگیرید, باید به این دو سوال در ذهنتان پاسخ دهید یا به آنها فکر کنید: «1.چرا می خواهید ازدواج کنید؟ 2.چه اتفاقی رخ دهد از رابطه خارج می شوید؟» شما باید جواب این سوال ها را بدانید و با آگاهی از این اصول وارد رابطه شوید. در جریان یک رابطه حقیقی ممکن است جواب های شما باعث تغییرات کوچکی شود. ولی قرار نیست به خاطر مطلق نبودن این جواب ها از دانستن آنها صرف نظر کنید. به مرور و در جریان رابطه می توانید جوابی را که به این سوالات داده اید تصحیح و تکمیل کنید و آرام آرام بفهمید دنبال چه رابطه و چه آینده ای می گردید.

ممکن است پس عاشق شدن و تجربه کردن احساس تلخ جدایی این مقاله را مطالعه می کنید و به فکر فرو میروید, که چرا این اشتباهات را مرتکب شده اید. در مقاله بازگشت عشق توضیحاتی را در این مورد دادیم که مطالعه آن خالی از لطف نیست و کمک زیادی به شما می کند.

خودتان باشید

از وقتی که احساس می کنید با کسی وارد یک رابطه جدی شده اید، باید خودتان باشید. یعنی به همان شکلی رفتار کنید که قرار است بعد از ازدواج باشید. خودخواهی ها، نیازها و انتظارات سما را همانطور که قرار است بعد از ازدواج نشان دهید بروز دهید و هیچگاه برای جلب محبت فرد مقابل تان، از خودتان چهره بهتری نسازید. شاید بتوانید در محیط کار همیشه آراسته ظاهر شوید و هیچ وقت عصبانیت خود را بروز ندهید. ولی در جریان زندگی مشترک, همیشه ظاهر آراسته ندارید. در همه موارد نمی توانید خشم تان را مدیریت کنید و هر روز نمی توانید لبخند به لب داشته باشید. پس خودتان را سانسور نکنید.

؛؛شما می تونید از طریق تلگرام و واتس آپ با تیم روانشناسی سربرگ تازه در ارتباط باشید و سوالات خودتان را بپرسید. ما به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات شما همراهان عزیز سربرگ تازه هستم؛؛

۰۹۱۲۹۳۰۵۰۲۰

پاسخگویی از طریق تماس تلفنی، تلگرام و واتساپ

09129305020

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *